miercuri, 24 aprilie 2013

Produs romanesc in hipermarketuri. Taxe mari si vizibilitate redusa

Reprezentanții patronatului din industria conservelor Romconserv susțin că lanţurile de hipermarketuri impun taxe mari pentru produsele româneşti, care ajung la peste 50% din preţ, le poziţionează pe rafturi în zone fără vizibilitate şi le cumpără de multe ori sub costul de producţie.


Printre taxele pe care trebuie să le plătească producătorii români pentru a vinde la hipermarket se numără cea de listare, de deschidere de magazine noi sau de servicii marketing şi promovare.
Aurel Tănase, preşedintele Romconserv, a declarat că pretenţiile lanţurilor internaţionale cresc an de an, iar costul de marketing pe care trebuie să-l suporte producătorul ajunge la 35-50% din valoarea produsului.
Reprezentantul Romconserv a afirmat că marile lanţuri de retail preferă produse din import, chiar dacă se apropie termenul de expirare, dacă preţul acestora este mai mic decât al producătorilor români, potrivit mediafax.ro.
Mai mult, Tănase susține că produselor româneşti nu li se acordă atenţie în magazine, iar cele de import sunt poziţionate favorabil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu